לעבור לבית אבות ולא להישאר בבית – יתרונות וחסרונות

מעבר את בית אבות או מתחם דיור מוגן מעורר באופן טבעי לבטים רבים. בתי אבות מציעים היום רמת חיים נאותה עד גבוהה עם השגחה, מענה רפואי, שירות מלא, פעילויות הווי ובידור, חיי חברה ועוד. אם אתם מחפשים פתרון לבדידות בגיל הזהב או מתחם מגורים עם השגחה ומענה רפואי – אנו נציג כאן יתרונות וחסרונות של מעבר אל בית אבות בכדי לסייע לכם לבחור נכון.

אין כמו בבית

מבוגרים רבים רואים בביתם את המבצר האישי שלהם. הם מכירים כל פינה בבית ובשכונה, מרגישים בטוחים ולא מוכנים להעלות על דעתם מעבר אל מקום מגורים אחר. לרוב, הבית הוא אכן המקום בו אנו מרגישים הכי טוב, אך ישנו שלב בחיים בו כושר התפקוד יורד ומגורים עצמאיים מהווים סיכון. כאשר אדם מבוגר אינו מסוגל עוד לספק לעצמו רמת חיים אופטימלית (מבחינה פיזית, נפשית וחברתית), מעבר אל בית אבות או בית דיור מוגן מתבקש.

יתרונות של מעבר אל בתי אבות

מגורים בבית אבות מספקים מענה מלא לדייר ולבני משפחתו. כל עוד בחרתם נכון תקבלו מענה שתואם את הצרכים והציפיות שלכם. בתי אבות מציעים מערך חברתי עשיר, פעילויות בידור, חוגי, שיעורי ספורט, מכון כושר, שירותי ניקיון וכביסה, חדר אוכל, אבטחה ויחידות דיור מאובזרות. היתרון הגדול במעבר אל בתי אבות הוא ההשגחה. הצוות של בית האבות משגיח על הדיירים מסביב לשעון ונותן מענה מידי לכל בעיה. מעבר אל בית אבות פותר גם את מצוקת הבדידות.

חסרונות של מגורים בבתי אבות

הצוות בבית האבות נותן מענה לצרכים של עשרות דיירים. אין ספק שטיפול ביתי צמוד שניתן על ידי מטפל סיעודי יעניק מענה מהיר, מדויק ואישי יותר לכל פנייה. המגורים בבית האבות דורשים לא אחת המתנה לקבלת מענה במקרים לא דחופים. חיסרון נוסף הוא הגודל של יחידות הדיור בהשוואה לגודל של דירת מגורים ממוצעת. בבית האבות לא תוכלו להלין את כל הנכדים אצלכם ולא תוכלו לארח ארוחות חג משפחתיות. גם היחידות המרווחות ביותר לא כוללות יותר מחדר שינה אחד, סלון, מטבחון וחדר רחצה.